Tüketim Çılgınlığı
Hepimiz yeni şeyler almayı isteriz hepimiz yeni bir şey aldığımız da seviniriz.Bu tüketim çılgınlığını biraz daha minimuma indirgemek lazım.Gereksinim duymadığımız da aldığımız ürünler hem bütçemizi hem de ürüne zarar veriyor aslında.Gereksiz yere harcadığımız para vakti geldiğin de ihtiyacınız olacak paralara dönüşebilir.Mesela kullanmadığınız bir ayakkabıyı başkasına verip hem onu sevindirebilirsiniz.Raflar da duran onca ayakkabı yerine o parayı hiç değilse biriktirmekte yarar var.
Yenisini al al al al al çılgınlık bu.

Reklamlar sizi her zaman cezbe der.Arabayı kullanan yakışıklı bir erkek o araba ile kız tavlar.Bilinç altınıza işlenir.Bilinç altınıza derki bu arabayı alırsan böyle kızlar sende tavlaya bilirsin.Demez ki sen bu adam gibi yakışıklı mısın ? Paran var mı ? Türkiye de böyle kızlar nerdeee demiyor.Yada bir banka reklamı.Uygun faiz ile sizi girişimci yapmak ister.Siz iş yerinizi kuracaksınız oda size yardım edecek (mi acaba ?)Hele bir de iş yeriniz de sorunlar yaşıyorsanız bu bataklığa girmeniz an meselesidir.Banka faizi verdikten sonra hooop geçmiş olsuuun.Evinizi mi ipotek edersiniz arabanızı mı ? O banka alacaktır o parayı merak etmeyin attı sizi bir çukura hadi debelen in.

Dövüş kulübünü izleyen herkes hatırlar bu kesiti."Sahip oldukların sonunda sana sahip oluyorlar."Kısaca benim söylemek istediğim her şeyi bir cümle ile özetlemiş Tyler Durden.Iphone diye bir telefon çıktı.Bence de yüz yılın pazarlaması.Çok rastladım 3 ü yeni almış 4 çıktı diye satıyor 4 ü almak için 5 çıkıyor onu satıyor 5 i almak için bu böyle 10 20 gider.Nereye kadar alabileceksin ? Teknolojiye ayak uydurmak çok zor her gün yeni bir şey çıkıyor.Yeni aldığın telefonun değeri 5 gün sonra bile düşebiliyor sırf başka modeller çıktı diye bu çılgınlık niye.Haa bir de özel günler var.Bir kitap dan "Eski den yani gençken ustura kullanırdım.Köreldiğin de biler tekrar tekrar kullanırdım.Artık traş makinem var.Ömrü bittikçe yenisini alıyorum"

Geldik özel günlere.Doğum günü,sevgililer günü(bence çıktığınız gün önemli),anneler günü,babalar günü(annemi ve babamı hatırlamak için güne gerek yok)yılbaşı.Giyim mağazasın da çalıştım en büyük ciroları özel günlerin öncesin de kazanırdık.Ben ilk kez başladığım da bana şöyle yapman böyle yapman lazım diyerek öğretiyorlardı.Bilirsiniz yazın başlangıcın da ve kışın başlangıcın da mağazalar indirime girer.Bize öğretilen indirim taktiği şu."İndirim i yapmamızın sebebi onların cebindeki parayı bizim cebimize doldurmak.İndirim alacağı bir şey olmayıp sadece gezen birisini bile cezbe der avlayın onu."Bir toplantı da da üst yöneticiler den birisi geldi ve dedi ki "Cebim de para kalmadı yeter bittim diyene kadar ürün önerin ve paralarını alın".Demem o ki sizi şevkle indirim sezonuna sokanlar mağaza da sizi avlamak için pusuya yatıyorlar.Sonra dan ne yaptım demeyin diye yazdım bu örnekleri.








Reviews:

Yorum Gönder

Neden olmasin © 2014 - Designed by Templateism, Plugins By MyBloggerLab.com | Templatelib

Contact us

Blogger tarafından desteklenmektedir.